تاکید بر عدم مراجعه حضوری ارباب رجوع به ادارات ثبت

ارسال شده توسط در تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | موضوع: اطلاعیه ها

سران محترم دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق استان تهران

سلام علیکم

احترما به اطلاع می رساند:

۱-با عنایت به بند ۱ مصوبات مورخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۰ یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای محترم سیاستگذاری سازمان ثبت و نیز ایجاد سامانه الکترونیکی (میز خدمت الکترونیکی) مکاتبات بین دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق با این اداره کل و اداره ثبت اسناد و املاک بعضا مشاهده می گردد مراجعین محترم با در دست داشتن تصاویر یا اصل مکاتبه و یا استعلام به ادارات ثبت به صورت حضوری مراجعه می نمایند که این امر نتیجه ای جز ایجاد سفر های غیر ضروری درون شهری و اتلاف وقت شهروندان گرامی ندارد و از آن جاییکه یکی از اهداف سازمانی ارائه خدماتی ثبتی بدون حضور متقاضی می باشد لازم است سران محترم دفاتر از ارسال سنتی مکاتبات (فیزیکی نامه به صورت دستی) جدا خودداری فرمایند و هر گونه مکاتبه فی مابین دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق با اداره کل استان و ادارات ثبت تابعه فقط از طریق سامانه الکترونیکی انجام گیرد.

۲-مادامیکه ادارات ثبت درخواست رونوشتی اداری و یا تصاویر مستندات را می نماید سران محترم دفاتر بعضا تا مراجعه حضوری متقاضی در مورد خواسته واحد ثبتی اقدامی نمی نماید و لذا با عنایت به بند ۲۷ مجموعه بخشنامه های ثبتی در این قبیل موارد سریعا اقدام و نتیجه از طریق سامانه الکترونیکی به اداره ثبت مربوطه ارسال گردد.

بنا به مجددا تاکید می گردد از هرگونه مکاتباتی دستی و هدایت مراجعین محترم به ادارات ثبت به صورت حضوری خودداری و کلیه مکاتبات از جمله ارسال فسخنامه ها، تکمیل فرآیند، رفع نقص استعلامات و … صرفا از طریق سامانه مکاتبات الکترونیکی صورت پذیرد. بدیهی است با عنایت به بخشنامه شماره ۲۴۴۵۲ مورخ ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و موضوع میز خدمت از ارائه خدمات حضوری در موارد یاد شده بالا معذور خواهیم بود.

سید صادق سعادتیان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران

درباره نویسنده :
یاشار امیرعابدین
سمت : کارمند

ارسال دیدگاه